Back to basic... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jeanine Oostenbrug - WaarBenJij.nu Back to basic... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jeanine Oostenbrug - WaarBenJij.nu

Back to basic...

Door: Jeanine Oostenbrug

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

19 Oktober 2006 | Costa Rica, San José

Regen, regen, regen! Zelfs de groepsfoto bij het zwembad kon vanmiddag niet meer gemaakt worden! Wel heb ik nog eventjes lekker kunnen zwemmen en bubbelen en hebben we gelukkig nog megaveel squirrel monkeys van zéér dichtbij kunnen bewonderen, een prachtig gezicht! Achteraf viel Nationaal Park Manuel Antonio nog best tegen, heb ik gehoord van sommige anderen, dus ik was blij, dat ik nog eventjes lekker op één oor was blijven liggen. Na een prima lunch zijn we om 14.00 uur in de bus gestapt, op weg naar onze laatste bestemming van deze reis. Onderweg zijn we gestopt bij een grote rivier, waar zoetwaterkrokodillen zitten, die wel 4 meter lang kunnen worden. Wat een bakbeesten om te zien vanaf de brug. Tijdens het vooroverbuigen om foto´s te maken vanaf de reling werden Trudy en ik helemaal dol ´betoeterd´ door langsscheurende automobilisten en vrachtwagenchauffeurs, haha! De route richting San José kronkelde dwars door de hoge bergen en het weer was continu slecht (veel mist en regen). Na een drukke avondspits in de stad kwamen we om 19.00 uur aan in Gran Hotel Costa Rica. We hebben met z´n zevenen heerlijk gegeten bij ´News´, het restaurant, waar we de tweede dag van de reis ook gegeten hadden. San José is trouwens absoluut geen boeiende stad om te verblijven (het heeft maar weinig culturele bezienswaardigheden). Dit is de laatste site update vanuit Costa Rica en om dit te vieren ga ik nu nog even een laatste afzakkertje pakken... Morgenochtend om 08.30 uur vertrekken we met de bus naar het vliegveld van San José, waar het vliegtuig - mits we geen vertraging hebben, net als op de heenweg - om 11.50 uur naar Amsterdam zal vertrekken (met een overstap in Orlando, Florida).
Bedankt voor alle leuke reacties tijdens mijn verblijf! Ik heb erg genoten van deze reis en heb het leuk gevonden om jullie op deze manier in mijn reiservaringen te laten delen, al heeft het af en toe wel bloed, zweet en tranen gekost om de site steeds maar te blijven bijhouden. Vanuit Nederland volgt nog het laatste nieuws! Adios!

• 19 Oktober 2006 - 06:20

Raimon:

Hi zusje!
    Nog maar ff een berichtje vanuit Essent Den Bosch op deze donderdag. Je zult hem wel pas thuis lezen.. Wij hebben nog steeds geen internet thuis. Wel is alles bijna klaar.
    Een hele goede vlucht toegewenst en tot snel! Lekker uitrusten strakjes.
    Liefs, Raimon en ook van Jolyn

• 19 Oktober 2006 - 16:14

Elly:

Hey Jeanine!

Het was ontzettend leuk om je belevenissen mee te maken en ben erg benieuwd naar je laatste update (uit NL)! Jij bedankt iedereen voor de reacties, maar ik denk dat wij juist jou moeten bedanken, dus bij deze!

Zeg een goede reis terug en ga maar lekker uitrusten en nagenieten!

Groetjes Elly

• 19 Oktober 2006 - 19:34

Gerard En Josephien:

Hoi Jeanine,
    Bedankt voor je leuke verslag, wel thuis en we zijn benieuwd naar de rest van je foto's.
    Groetjes G+J

• 20 Oktober 2006 - 12:47

Rose-Minke:

Hoi Jeanine,
    Mooie foto met die pionen op jullie hoofd en dat bier in jullie hand. Maar wat was er nu precies nat? Het water in het zwembad?
    Fijne reis en tot spoedig ziens!